Friday, March 28, 2008

HOE KOOPT MEN EEN EIGEDOM IN ALGARVE PORTUGAL

Om in Portugal een eigendom te kopen moet men verschillende stappen volgen.

U kunt rechtstreeks met de verkoper handelen, of met een bouwonderneming of de diensten van een agentschap gebruiken. In ieder geval moet U zich van de volgende documenten voorzien:
· Identiteitskaart of reispas
· Huidig adres
· Huwelijkscontract
· Fiskaal nummer in Portugal (ten einde uw eigendom in te schrijven, een bankrekening te openen en de lokale taksen te betalen)

Indien U in Portugal een lening zou moeten aangaan, in een bank van uw keuze, zou U nog andere documenten moeten voorleggen, onder ander: bankreferenties van uw herkomstland, uw 3 laatste loonfichen, uw laatste belastingsaangifte, de 3 laatste bankuittreksels enz... dit volgens uw beroep (bediende, zelfstandige, gepenssioneerde...)

In de meeste gevallen een “verkoops en aankoopsbelofte” die de modaliteiten van verkoop en betaling bepalen en door bijde partijen ondertekend. De eindelijke en officiele verkoopsakte kan bij om het even welke Staatsnotaris geschieden. Op dit moment wordt de laatste betaling gedaan.

De aankoopsakte van de eigendom, op naam van de nieuwe eigenaar, diend geregistreed te worden op het inschrijvingsbureel van het territorium (conservatoria).

Ten einde al deze verschillende etappen te verwezenlijken, is het aanbevolen beroep te doen aan een derde partij zoals een advokaat en hem een volmacht te geven zodat deze de mogelijkheid heeft wettelijk te kunnen handelen gedurende de procedure (vooral indien U niet in Portugal verblijft).

De diensten van Patrice Dufermont Consultant helpen U bij het opzoeken van uw droomeigendom en staan U bij gedurende de periode van aanschaf tot na de officiele aankoopsakte.

Zoals: hoe in Portugal een fiscusnummer bekomen en een bankrekening te openen, inlichtingen over taksen en procedure-kosten, van water en elektriciteitmeter op uw naam....